Professioneel en transparant samenwerken, daar staan we voor!

Daarom hebben we voor jouw onze meest gestelde vragen hier onderaan in een handig overzicht ondergebracht. 

Alles over

1. Bestellen, offertes, huurperioden, voorraad en diensten.

Hoe kan ik feestmateriaal huren?

Je kan makkelijk en snel via onze website jouw feestmateriaal huren. Zo staat het materiaal ook onmiddellijk voor je gereserveerd.

Je kan ook via e-mail of ons contactformulier een offerte of persoonlijk prijsvoorstel aanvragen. Na jouw akkoord en het ontvangen van jouw voorschot op onze rekening bevestigen wij jou via e-mail de reservering.

Kan ik ook een offerte op maat aanvragen?

Jazeker, dit kan door jouw aanvraag via ons contactformulier in te sturen of een e-mail te verzenden naar info@rentmyevent.be .

Hoelang blijft een offerte geldig?

Alle onze offertes blijven 30 kalenderdagen geldig na opmaak.

Hoe lang op voorhand moet ik mijn bestelling doorgeven?

Bij voorkeur zo snel mogelijk, zo kunnen we jouw feest of evenement tot in de puntjes voorbereiden.

Bestellen via onze website kan tot één week voor jouw gewenste huurdatum.

Bij dringende aanvragen kan je best telefonisch of via onze chat contact opnemen.

Welke huurperioden hanteren jullie?

Je huurt jouw feestmateriaal standaard voor drie dagen.

Dit kan ook vertaald worden naar één weekend. Dat geeft wat meer rust en mogelijkheden om jouw feest piekfijn voor te bereiden.

Hoe kan ik de beschikbaarheid van mijn feestmateriaal raadplegen?

Via onze website kan je de beschikbaarheid raadplegen.

Simpelweg jouw gewenste huurperiode ingeven en onze website geeft vervolgens overheen het volledig assortiment de actuele prijzen en beschikbare voorraad weer.

Wat als er onvoldoende voorraad is?

Contacteer ons vrijblijvend in dit geval, dan bekijken we met plezier de mogelijkheden.

Ik zoek bijkomende diensten of materiaal voor mijn feest, is dit mogelijk?

Jazeker, contacteer ons vrijblijvend in dit geval, dan bekijken we met plezier als wij jouw vraag positief kunnen beantwoorden.


Alles over

2. Prijzen, betalingen, facturen en annulaties.

Welke prijzen hanteren jullie?

Wij hanteren standaard overheen ons verhuurassortiment een 3 dagen prijs.

Voor elke bijkomende dag rekenen wij vervolgens +25% van de standaard huurprijs aan.

Alle genoemde prijzen zijn steeds excl. BTWWij rekenen jou geen BTW aan, aangezien wij als onderneming de vrijstellingsregel hanteren.

Wanneer betaal ik?

Je betaalt een voorschot 25% op jouw totale bestelbedrag bij het plaatsen van jouw bestelling.

Bij reservaties met een bestelbedrag vanaf 2.000 euro excl. BTW vragen we een voorschot van 50%.

Bij het ophalen of de levering betaal je vervolgens het resterende bedrag, tenzij we wat anders schriftelijk overeengekomen zijn.

Welke betalingswijzes aanvaarden jullie?

Online kan je betalen via Bancontact, creditcard en PayPal.

Offertes kunnen na aanvaarding via overschrijving betaald worden.

Bij het ophalen of de levering kan er mobiel (Payconiq), contant of via Bancontact betaald worden.

Kan ik achteraf mijn reservatie nog wijzigen?

Jazeker, wij vragen jou wel ons steeds alle wijzigen via e-mail te communiceren. Je krijgt na elke wijziging een nieuw overzicht toegestuurd via e-mail van de gewenste aanpassingen.

Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?

Jazeker, wij bezorgen je automatisch een factuur van jouw bestelling bij het afsluiten van jouw opdracht.

Wat als ik mijn bestelling wil annuleren?

Annuleren van een reservatie kan te allen tijde, echter zijn we wel genoodzaakt om het betaalde voorschot (25% van het totale bestelbedrag of 50% vanaf een bestelwaarde van €2.000 excl. BTW) in te houden.

Bij een annulatie of het niet opdagen op de dag van ophaling en/of levering, zal 100% van het orderbedrag aangerekend worden.​ Eventueel gemaakte leveringskosten kunnen hieraan worden toegevoegd.


Alles over

3. Afhalingen, leveringen en transport.

Moet ik zelf vervoer voorzien of leveren jullie ook?

Je kan jouw bestelling op afspraak zelf komen afhalen te Geetbets of Rent My Event kan tegen een vergoeding het bezorgen en ophalen van jouw bestelling verzorgen.

Waar leveren jullie zo al?

Wij leveren standaard overheen gans België alsook in het buitenland op aanvraag.

Welke prijs hanteren jullie voor leveringen?

Bestel je voor meer dan 50 euro excl. btw? Dan is vervoer gratis binnen een straal van 15 km rondom Geetbets.

Is jouw bestelbedrag lager dan 50 euro excl. btw of ligt jouw afleveradres verder dan van 15 km rondom Geetbets? Dan hanteren wij 0,50 euro per kilometer. Je betaalt dan 0,50 euro vanaf de eerste kilometer.

Waar en wanneer kan ik mijn bestelling komen ophalen en inleveren?

Je kan jouw bestelling op afspraak inleveren op het volgende adres:

  • Steenweg Op Kortenaken 55, 3450 Geetbets

Kan ik mijn bestelling vervoeren met een aanhangwagen?

Dat kan als je kan garanderen dat ons materiaal beschermd is tegen de weerselementen en het correct en veilig vastgezet kan worden. Wij behouden ons het recht een ophaling te weigeren wanneer het voertuig of de aanhangwagen niet voldoet aan deze eisen.

Wanneer leveren of komen jullie mijn bestelling ophalen

Leveringen worden wekelijks ingepland, wij contacteren je enkele dagen voor de levering om het verwachte tijdstip te communiceren.

Je ontvangt een sms om onze aankomst in te seinen wanneer onze chauffeur op 30 minuten van de bestemming is.

Ophalingen worden bij aflevering van jouw bestelling afgestemd of ten laatste één dag op voorhand aangegeven.

Moet ik aanwezig zijn wanneer jullie komen leveren?

Jazeker, er moet minimaal een afgevaardigde aanwezig zijn om de goede ontvangst af te tekenen. Wij behouden ons het recht de levering niet uit te voeren wanneer er niemand aanwezig is.


Alles over

4. Handleidingen, manco meldingen en klachten.

Wat als ik de werking van een apparaat niet ken?

Wij voorzien bij gespecialiseerde apparaten steeds een handleiding. Deze kunnen ook digitaal opgevraagd worden.

Wat als er wat ontbreekt bij mijn levering?

Bij het ophalen van jouw bestelling voeren wij samen een controle uit, zo zijn we zeker dat de bestelde aantallen overeen komen.

Bij het leveren voert onze chauffeur steeds een controle uit omtrent de aantallen, dit gebeurt door een manuele telling in combinatie met het maken van een foto.

Indien je toch een manco opmerkt vragen we jou om dit meteen in te seinen. Dit kan telefonisch of via e-mail. Zo kunnen wij na verificatie actie ondernemen om het eventuele ongemak te verhelpen en blijf je gespaard van mogelijke kosten bij het vaststellen van een manco na ophaling.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Wij vinden het zeer belangrijk dat je te allen tijde een aangename en optimale dienstverlening geniet. Daarom vragen we eventueel ongenoegen meteen telefonisch in te seinen. 


Alles over

5. Tent installatie, inrichting en weersomstandigheden.

Plaatsen jullie de tenten ook of moet ik dit zelf doen?

Al onze tenten worden door ons eigen personeel geplaatst. Wij hanteren deze regel om een correcte en veilige plaatsing van onze tenten te garanderen tijdens jouw feest of evenement.

Hoeveel ruimte moet ik voorzien voor het plaatsen van jullie tenten?

Wij adviseren standaard minimaal 1 meter extra ruimte te voorzien rondom de tent. Informeer ons als u niet zeker bent over de plaatsing van de gewenste tent of tentcombinatie, dan bekijken we graag samen de mogelijkheden.

Moet ik nog wat anders melden voor het plaatsen van de tent?

Wij vragen een vlotte toegang tot de locatie alsook bij plaatsing van onze tenten op een zachte ondergrond dat je ons in kennis stelt wanneer er gevaar voor leidingen of aangelegde bekabeling in de grond is

Plaatsen jullie ook de tafels, linnen, stoelen en verlichting bij levering?

Dit is mogelijk tegen vergoeding. Indien je hiervoor van onze diensten wenst gebruik te maken vragen we je dit te melden bij het plaatsen van jouw bestelling. 

Wij hanteren hiervoor per medewerker een tarief van 10 euro excl. btw / gestart kwartier. Graag ontvangen wij van je een plan m.b.t. de indeling, zo kunnen wij meteen een vlotte opstelling of afbouw garanderen.

Wat bij ongunstige weersomstandigheden?

Wij leven in België. Het kan hier plots regenen, gaan waaien, onweren. Daarom enkele tips voor de veiligheid van jou en je gasten:

  • Wordt er ongunstig weer voorspeld op de installatiedatum? Dan is het mogelijk dat wij jou een andere datum voorstellen.
  • Onweer bij gebruik? Sluit de tent volledig. Anders fungeert ze als windvanger. Zorg ervoor dat iedereen uit de tent is.
  • Stormweer of wind hoger dan 4 beaufort? Zorg ervoor dat de tent leeg is en neem contact met ons op.
  • Hevige sneeuwval of regen? Maak het tentdak regelmatig vrij van sneeuw of voorzie dat water vlot kan wegvloeien.

Waar kan ik terecht bij een noodgeval (dringende vragen of advies bij hevig onweer)?

Bij dringende vragen of situaties graag telefonisch contact opnemen:

  • +32 473 809 904

Alles over

6. Inleveren, ophalen en schoonmaken.

Hoe moet ik mijn bestelling opnieuw inleveren?

Voorbeeld antwoord op de vraag. Voel je vrij om de inhoud aan te passen met de werkelijke informatie die je wilt schrijven.

Hoe moet ik het materiaal aanbieden wanneer jullie dit komen ophalen?

Beschrijf de service die je wilt vermelden. Of voel je vrij om de inhoud aan te passen met de werkelijke informatie die je wilt schrijven.

Moet ik aanwezig zijn wanneer jullie materiaal komen ophalen?

Schrijf een beschrijving voor deze subkop of wijzig deze naar wens.

Moet ik na gebruik, glazen afwassen of linnen in de wasmachine stoppen?

Wat als mijn bestelling later inlever dan overeengekomen?


Alles over

7. Beschadigingen, schade en verzekeringen.

Wat als er wat stuk gaat?

Voorbeeld antwoord op de vraag. Voel je vrij om de inhoud aan te passen met de werkelijke informatie die je wilt schrijven.

Kan ik mij verzekeren tegen schade?


Het antwoord op jouw vraag

niet gevonden?!