Veelgestelde Vragen.

BESTELLEN

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Je kan een bestelling plaatsen via deze website, dit is de snelste manier.

Een offerte kan je bekomen door het formulier in te vullen op onze contactpagina of door een e-mail te sturen naar info@rentmyevent.be .

Moet ik een account aanmaken?

Een account is niet verplicht, maar wel handig aangezien al jouw gegevens na registratie steeds voor je ingevuld staan.

Hoe lang op voorhand moet ik bestellen?

Het is aangewezen om tijdig te reserveren, hoe sneller, hoe beter!

We vragen om minimaal 1 week op voorhand te bestellen, zo hebben we voldoende tijd op jouw bestelling goed voor te bereiden.

Last minute? Stuur ons een email met jouw wensen naar info@rentmyevent.be , dan bekijken we graag de mogelijkheden!

Waar vind ik mijn winkelmandje terug?

Je winkelmandje kan je steeds rechtsonderaan je browser terugvinden. 

Hoe kan ik de gewenste huurperiode selecteren of aanpassen?

Dit kan je in jouw winkelmandje aanduiden of wijzigen.

Is er een minimaal bestelbedrag of kosten bij kleine bestellingen?

Wij hanteren geen minimaal bestelbedrag.

Echter, indien je een bestelling plaatst onder €100 excl. btw rekenen wij een handelingskost aan van €9,92 excl. btw.

Betaal ik een voorschot of een waarborg?

Om jouw reservatie te bevestigen vragen wij een voorschot van 25%. Wij vragen geen bijkomende waarborg.

Kan ik nog een aanpassing uitvoeren na reservatie?

Dat kan!

Stuur ons jouw aangepaste wensen naar info@rentmyevent.be, wij koppelen vervolgens naar jou terug.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Je kan te allen tijde jouw bestelling annuleren. Dit kan wel enkel schriftelijk door een email te sturen naar info@rentmyevent.be .

De uiterste annuleringsdatum is 7 dagen voor levering / ophaling. Bij annulering na de opgegeven periode mag Rent My Event een vergoeding aanrekenen van 50% op het totale huurbedrag.

Wanneer de annulatie plaatsvindt 1 dag voor levering / ophaling mag Rent My Event een vergoeding aanrekenen van 100% op het totale huurbedrag.

PRIJZEN

Hoe zijn jullie prijzen samengesteld?

De prijzen die wij vermelden zijn telkens excl. BTW, installatie en levering.

De standaardprijs die wij vermelden is geldig voor een huurperiode tot 3 dagen of één weekend.

 

Aangezien wij een kleine onderneming zijn rekenen wij ook geen BTW aan op onze facturen naar bedrijven en particulieren.

BETALINGEN

Hoe kan ik betalen?

Online kan er via overschrijving, Bancontact, Visa, Mastercard en Paypal voldaan worden. 

Bij levering van jouw bestelling is er ook de mogelijkheid om het resterende saldo contant (gepast) of via Payconic te betalen.

Het volledige bestelbedrag dient steeds te worden voldaan bij levering, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

INSTALLATIE SERVICE

Moet ik alles zelf installeren of plaatsen?

Wij bieden voor verschillende artikelen een gratis installatieservice aan. Dit staat telkens vermeld op jouw persoonlijk prijsvoorstel.

De tenten uit ons assortiment worden bijvoorbeeld steeds door ons eigen team op- alsook afgebouwd.

Indien je wenst dat ons team bijvoorbeeld ook de inrichting of aankleding verzorgt, kan dit tegen een voordelig tarief.

MATERIALEN

Glaswerk

Bij Rent My Event hoef je het glaswerk niet te reinigen voor of na gebruik. Al ons glaswerk wordt professioneel gereinigd en gepolijst.

Ons glaswerk wordt jou zuiver aangeboden in handzame korven voor praktisch en veilig transport.

Alle glaswerk wordt met de voet van het glas steeds naar boven gericht in de korven. Gelieve deze op dezelfde wijze na gebruik opnieuw in de voorziene korven te plaatsen om extra handelingskosten te voorkomen.

Linnen

Al ons linnen worden je fris gereinigd en zuiver aangeleverd. Het reinigen van de linnen na gebruik is inbegrepen in je huurprijs.

Indien er na gebruik alsnog brandvlekken, kaarsvet, schimmel, andere niet verwijderbare vlekken of beschadigingen worden vastgesteld, brengen we jou hiervan op de hoogte en rekenen wij hiervoor een vervangingskost aan. 

Tenten, meubilair, Buffet-, keukenmateriaal, apparaten op elektriciteit, gas of houtskool

Alle tenten, materialen of apparaten dienen schoongemaakt te worden voor ophaling / het inleveren.

Dat wil dus zeggen:

  • Tenten leeg en decoratie vrij
  • Meubilair schoongeveegd en ontdaan van decoratie.
  • Meubilair aangeboden zoals geleverd in karren (en beschermhoes indien zo geleverd).
  • Barbecue gereinigd van bakrestanten.
  • Frituurolie verwijderd uit de friteuses.
  • Overige keuken en buffetmaterialen gereinigd.

Zo vermijd je extra handelingskosten van €35,- excl. btw / artikel.

AFHALINGEN

Kan ik mijn bestelling komen afhalen?

Dit is mogelijk op afspraak.

Zorg wel steeds voor gepast vervoer alsook voldoende span- en beschermmateriaal. Gepast vervoer is een gesloten aanhangwagen of voertuig. 

Een open aanhangwagen kan enkel voor het vervoer van houten vloerdelen.

BEZORG- EN OPHAALSERVICE

Leveren jullie ook?

Jazeker, vanaf €100,- excl. BTW leveren wij gratis in een omtrek van 15km.

In alle andere gevallen hanteren wij €0,60 per km.

Indien het een omvangrijke bestelling betreft dewelke meerdere voertuigen vraagt, kan er een meerprijs worden aangerekend.

Voor alle berekeningen van onze transportkosten hanteren wij ons magazijn in Zoutleeuw als vertrek en terugkeerpunt .

Waar leveren jullie allemaal?

Wij verzorgen leveringen over gans België en Nederland.

Het vaakst kan je ons spotten in onze directe omgeving, zijnde de provincies Vlaams-Brabant en Limburg.

Wanneer leveren jullie?

Bij het plaatsen van jouw bestelling heb je de mogelijkheid om de datum en het tijdstip van levering te selecteren of informeer ons over jouw voorkeuren bij de samenstelling van jouw prijsvoorstel.

Één week voor de leverdatum, maken wij de definitieve planning op en stemmen wij deze opnieuw met je af.

Komen jullie alles ook opnieuw ophalen?

Jazeker!

Wij vragen wel om alle materialen opnieuw klaar te plaatsen voor ophaling zoals je ze van ons ontvangen hebt.

Tenten dienen ook te worden ontdaan van decoratieve elementen zodat de afbouw vlot kan verlopen wanneer ons team ter plaatse komt.